تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

دنلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

دنلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

رسانه

این مقاهل به بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ می‌پردازد.
این عوامل توانسته اکثریت مردم را جذب خود کرده و بیننی ان زیادی را به خود اختصاص دهی، که از طریق آن تبادلات فرهنگی و مراودات بین المللیرا تسهیل کرده است.
در پایان مرحله سوم، با کسب اجماع نخبگان در مورد مولفه‏‌‌های پژوهش، الگوی نهایی پژوهش ارایه گردید.
بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ سازی، ابتدا به تبیین لایه‏‌‌های شش گانه فرهنگ شامل: باورها، ارزش‏‌ها و هنجارها( به عنوان هسته فرهنگ) و نماد‏‌ها و اسطوره ها، آیین‏‌ها و آداب و رسوم، و فناوری ها، مهارت‏‌ها و نوآوری‏‌ها( به عنوان پوسته فرهنگ) می‌پردازد.
سپس با واکاوی مفهومی فرهنگ سازی مشتمل بر فرهنگ پذیری( به معنای تاثیرگذاری بر هسته و پوسته فرهنگ) و فرهنگ گرایی( به معنای تاثیرگذاری بر پوسته فرهنگ) و با بهره گیری از نظریه‏‌‌های ارتباطی، به تجزیه و تحلیل تاثیرات فرهنگی رسانه‏‌ها در عرصه‏‌‌های اندیشه پردازی، ارزش گذاری، هنجار سازی، نماد سازی، جامعه پذیری، الگوسازی و نوآوری رفتاری مبادرت می‌ورزد و این فرضیه را مورد آزمون قرار می‌دهد که رسانه‏‌ها در عرصه هسته فرهنگ از توان تعلیمی و تثبیتی در زمینه فرهنگ پذیری برخوردارند و در مورد پوسته فرهنگ دارای توان تغییر رفتارها و الگوهای اجتماعی در جهت فرهنگ گرایی هستند.
نگارنده در پایان، استلزامات چشم انداز مثبت فعالیت‏‌‌های رسانه‌ای در عرصه فرهنگ سازی را خاطرنشان می‌سازدرایه شناختی نسبت به فرهنگ ورسانه‏‌ها وارایه تعاریف مربوط به رسانه وفرهنگ پرداخته می‌شود.
رابطه متقابل فرهنگ و رسانه ریشه درتاریخ بشرداردبه گونه‌ای که می‌توان گفت:فرهنگ ورسانه دوهمزادبشروازمقتضیات زندگی اجتماعی انسان بوده وهستنددرطول تاریخ انسان برای انتقال پیام خود، رسانه‏‌ها رابه کارگرفته وفرهنگ خودرانیزباآن گسترش داده است وبرای ارتباط باهمنوعان خوداززبان که دستگاه پیچیده ارتباطی اس ت کمک می‌گیردواین زبان خودرادراشکال مختلفی ازابتدایی تاپیچیده ( ازسکوت وصحبت معمولی وایما واشاره گرفته تاروشن آتش وپدیدآوردن دردوسرانجام اینترنت) نشان می‌دهد.
به عبارتی این فرهنگ است که زمینه اصلی ارتباط رافراهم می‌کند.
فرهنگ ورسانه درارتباطی ودرتاثیردیالکتیکی ومتقابل، ترکیبی به نام انسان اجتماعی راشکل می‌دهندکه به کنش ارتباطی بادیگران می‌پردازد .
انقلاب ارتباطات دردنیای جدیدمولدتحولات فرهنگی نیزبوده ورسانه به همراه خود، فرهنگ جدیدی راتولیدنموده است.
این فرهنگ خاص، پویا، تداومی وکاملاجدیدبوده وباعث همگرایی فرهنگی شده است.

منبع : مقاله رسانه

شبکه ‏های اجتماعی و فیس بوک

شبکه ‏های اجتماعی و فیس بوک

بدین لحاظ پژوهش حاضر، رابطه حضور و تعامل در شبکه اجتماعی فیس بوک را با هویت ملی جوانان مورد مطالعه قرار می‌دهد.
پژوهش حاضر به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره گیری از پرسش نامه اینترنتی محقق ساخته، با تکیه بر نظریه‏‌‌های «کاستلز، هابرماس و ولمن» صورت گرفته است.
جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران جوان فیس بوک شهر اصفهان در سال ١۳۹١ تشکیل می‌دهند و حجم نمونه برابر با ۴۲۴ نفر است.
یعنی هر چه مدت زمان عضویت، میزان استفاده و میزان فعالیت و مشارکت کاربران در فیس بوک از سوی کابران افزایش پیدا می‌کند هویت ملی کاربران ضعیف‌تر می‌شودرسانه‏‌ها در معرفی و شناخته شدن فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف نقش بسزایی دارند.
رسانه‏‌ها در هر کشوری با توجه به سیاست‏‌‌های خود اخبار را منعکس می‌کنند و از آنجا که بیشتر این اخبار جنبه سیاسی دارد شاید به توان گفت تصویر واقعی از آن کشور را نشان نمی‌دهد.
در این مقاله سعی شده است با ارایه تعاریفی دقیق از فیسبوک، تاثیر این متغیر بر توسعه صنعت گردشگری، بررسی گردد.
پرسشنامه مورد استفاده، دربرگیرنده ابعاد بنرهای فیسبوک، موتورهای جستجو و صفحه‏ی فیسبوک می‌باشد که میان جامعه آماری پژوهش شامل ۵۵ نفر از مسیولان و سرپرستان گردشگری آذربایجان غربی و دانشجویان مدیریت توزیع شد.
با بکارگیری نرم افزار SPSS، پایایی پرسشنامه، تایید و با استفاده از نرم افزار LISREL، رابطه میان متغیرها و توسعه صنعت گردشگری بدین صورت مشخص شد که صفحه فیسبوک با مقدار ۰.
۷۷، موثرترین عامل و موتورهای جستجو با مقدار ۰.
۳۷ کم اثرترین عامل بر توسعه صنعت گردشگری می‌باشند.
همچنین از طریق آزمون همبستگی اسپرمن، رابطه میان متغیرها نیز بررسی شدند که رابطه بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و صفحه فیسبوک با مقدار( ۰.
۳۸۶) و بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و موتورهای جستجو( ۰.
۲١۰) از اهمیت کمتری برخوردار بودند.
آشنایی با شبکه‏‌‌های اجتماعی، تاریخچه پیدایش، موسسین، شبکه‏‌‌های اجتماعی جدید، رقابت‏‌‌های شبکه‏‌‌های اجتماعی با یکدیگر، نحوه کار و حریم شخصی در سوشیال نت ورک‏‌ها و درآمدزایی و تصمیمات راهبردی مدیران شبکه‏‌‌های اجتماعی و نحوه درامدزایی و فعالیت شرکت‏‌ها در آن

منبع : مقاله شبکه ‏های اجتماعی و فیس بوک

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری یا Customer Relationship Management که به صورت خلاصه CRM نوشته می‌شود، به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارایه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود.
اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان می‌کند.
مدیریت ارتباط با مشتری،استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که فناوری،فرآیندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می‌سازد.
در راستای تکریم مشتریان و ارتقا سطح کیفی خدمات، شرکت سامانه‌های مدیریت از سامانه یکپارچه مرکز تماس خود، رونمایی خواهد کرد.
سامانه‌های مدیریت، به همین منظور، علاوه بر امکاناتی که پیش از این از طریق پورتال مشتریان در دسترس قرار داشتند، با ارتقا سامانه پاسخگویی تلفنی، گامی نو در جهت بهبود خدمت رسانی به مشتریان عزیز برداشته است.
در سامانه جدید برای تمامی مشتریان سامانه‌های مدیریت، شناسه مشتری منحصربه‌فردی در نظر گرفته شده است.
با توجه به لزوم تعیین وضعیت سفارشات فعال مشتریان، خواهشمند است حداکثر تا تاریخ ۲۰ خرداد ۹۸ با مراجعه به پورتال مشتریان سامانه‌های مدیریت و یا تماس تلفنی با شماره ۴۳۹١۹۰۰۰ داخلی ١ اطلاعات لازم در خصوص سفارشات فعال سازمان خود را حاصل نمایید.
مدیریت کارآمد روابط مشتری یک چالش مهم در رقابت کسب و کار شده است.
تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که CRM تاثیر بسزایی بر عملکرد بازاریابی سازمان‏‌ها می‌گذارد.
لیکن، در پژوهش انجام شده بین متغیرهای مورد مطالعه ارتباط ضعیفی وجود داردمدیریت ارتباط با مشتری( CRM) به اقدامات، استراتژی‌ها و تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات‌شان با مشتری‌ در طول چرخه‌ی حیات او و با هدف بهبود ارتباطات تجاری و افزایش فروش به کار می‌گیرند.
سیستم‌های CRM با هدف گردآوردی اطلاعات در مورد مشتریان از طریق کانال‌های مختلف، یا مراکز ارتباطی مختلف مانند وب‌سایت شرکت، تلفن، ایمیل مستقیم، کانال‌های بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی، طراحی می‌شوند.
سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری( CRM) می‌توانند به کارمندانی که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند، اطلاعاتی درباره‌ی شخصیت، تاریخچه‌ی خرید، علایق و نگرانی‌های‌شان بدهند.

منبع : مقاله مدیریت ارتباط با مشتری

رسانه

رسانه

این مقاله به بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ می‌پردازد.
این عوامل توانسته اکثریت مردم را جذب خود کرده و بیننی ان زیادی را به خود اختصاص دهی، که از طریق آن تبادلات فرهنگی و مراودات بین المللیرا تسهیل کرده است.
در پایان مرحله سوم، با کسب اجماع نخبگان در مورد مولفه‏‌‌های پژوهش، الگوی نهایی پژوهش ارایه گردید.
بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ سازی، ابتدا به تبیین لایه‏‌‌های شش گانه فرهنگ شامل: باورها، ارزش‏‌ها و هنجارها( به عنوان هسته فرهنگ) و نماد‏‌ها و اسطوره ها، آیین‏‌ها و آداب و رسوم، و فناوری ها، مهارت‏‌ها و نوآوری‏‌ها( به عنوان پوسته فرهنگ) می‌پردازد.
سپس با واکاوی مفهومی فرهنگ سازی مشتمل بر فرهنگ پذیری( به معنای تاثیرگذاری بر هسته و پوسته فرهنگ) و فرهنگ گرایی( به معنای تاثیرگذاری بر پوسته فرهنگ) و با بهره گیری از نظریه‏‌‌های ارتباطی، به تجزیه و تحلیل تاثیرات فرهنگی رسانه‏‌ها در عرصه‏‌‌های اندیشه پردازی، ارزش گذاری، هنجار سازی، نماد سازی، جامعه پذیری، الگوسازی و نوآوری رفتاری مبادرت می‌ورزد و این فرضیه را مورد آزمون قرار می‌دهد که رسانه‏‌ها در عرصه هسته فرهنگ از توان تعلیمی و تثبیتی در زمینه فرهنگ پذیری برخوردارند و در مورد پوسته فرهنگ دارای توان تغییر رفتارها و الگوهای اجتماعی در جهت فرهنگ گرایی هستند.
نگارنده در پایان، استلزامات چشم انداز مثبت فعالیت‏‌‌های رسانه‌ای در عرصه فرهنگ سازی را خاطرنشان می‌سازدرایه شناختی نسبت به فرهنگ ورسانه‏‌ها وارایه تعاریف مربوط به رسانه وفرهنگ پرداخته می‌شود.
رابطه متقابل فرهنگ و رسانه ریشه درتاریخ بشرداردبه گونه‌ای که می‌توان گفت:فرهنگ ورسانه دوهمزادبشروازمقتضیات زندگی اجتماعی انسان بوده وهستنددرطول تاریخ انسان برای انتقال پیام خود، رسانه‏‌ها رابه کارگرفته وفرهنگ خودرانیزباآن گسترش داده است وبرای ارتباط باهمنوعان خوداززبان که دستگاه پیچیده ارتباطی اس ت کمک می‌گیردواین زبان خودرادراشکال مختلفی ازابتدایی تاپیچیده ( ازسکوت وصحبت معمولی وایما واشاره گرفته تاروشن آتش وپدیدآوردن دردوسرانجام اینترنت) نشان می‌دهد.
به عبارتی این فرهنگ است که زمینه اصلی ارتباط رافراهم می‌کند.
فرهنگ ورسانه درارتباطی ودرتاثیردیالکتیکی ومتقابل، ترکیبی به نام انسان اجتماعی راشکل می‌دهندکه به کنش ارتباطی بادیگران می‌پردازد .
انقلاب ارتباطات دردنیای جدیدمولدتحولات فرهنگی نیزبوده ورسانه به همراه خود، فرهنگ جدیدی راتولیدنموده است.
این فرهنگ خاص، پویا، تداومی وکاملاجدیدبوده وباعث همگرایی فرهنگی شده است.

منبع : مقاله رسانه

روش های تأمین مالی

روش های تأمین مالی

توسعه نظام تامین مالی در یک کشور، یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده، جریان‏‌‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌باشد.
مدیران بنگاه‏‌‌های اقتصادی در عصر حاضر، با توجه به محدودیت‏‌‌های منابع مالی به ویزه در عرصه تجارت جهانی و تنگ شدن رقابت، تحت فشار فزاینده‌ای قراردارند تا هزینه‏‌‌های عملیاتی و بهای تمام شده را کاهش دهند و کم هزینه‌ترین نوع ساختار سرمایه را برای انجام فعالیت‏‌‌های شرکت در راستای افزایش ارزش، پرداخت به موقع بدهی ها، تداوم فعالیت و حضور بیشتر در بازارهای داخلی و خارجی را دارند که در این میان متغیرهای زیادی در رابطه با روش‏‌‌های تامین مالی وجود دارد یکی از این متغیرها که نقش بسیار حیاتی دارد نقش و ساختار هییت مدیره است.
برای این منظور ابتدا شرکت‌‌هایی که طی سال‏‌‌های ١۳۸۲ تا ١۳۸۶ فقط از طریق وام بانکی و افزایش سرمایه تامین مالی نموده اند، انتخاب و سپس براساس بازده سالانه، شرکت‏‌ها به دو گروه شرکت-های موفق یعنی شرکت‌‌هایی که بازده سالانه آنها بیشتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکت‏‌‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد و شرکت‏‌‌های ناموفق یعنی شرکت‌‌هایی که که بازده سالانه آنها کمتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکت‏‌‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد، طبقه بندی گردیده اند.
برای این منظور ابتدا شرکت‌‌هایی که طی سال‏‌‌های ١۳۸۲ تا ١۳۸۶ فقط از طریق وام بانکی و افزایش سرمایه تامین مالی نموده اند، انتخاب و سپس براساس بازده سالانه، شرکت‏‌ها به دو گروه شرکت‏‌‌های موفق یعنی شرکت‌‌هایی که بازده سالانه آنها بیشتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکت‏‌‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد و شرکت‏‌‌های ناموفق یعنی شرکت‌‌هایی که که بازده سالانه آنها کمتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکت‏‌‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد، طبقه بندی گردیده اند.
نمونه مورد بررسی مشتمل بر ۶۲۴ شرکت می‌باشد که ۹۹ شرکت آن از محل افزایش سرمایه( ۶۷ شرکت موفق و ۳۲ شرکت ناموفق) و ۵۲۵ شرکت از محل وام بانکی تامین مالی نموده‏‌اند( ١۷۷ شرکت موفق و ۳۴۸ شرکت ناموفق )، نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بین روش‏‌‌های تامین مالی و موفقیت و عدم موفقیت شرکت‏‌‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معنی داری وجود دارد و همچنین افزایش سرمایه بیشتر از وام بانکی بر موفقیت شرکت‏‌ها تاثیر دارد به عبارت دیگر تعداد شرکت‏‌‌های موفق که از محل افزایش سرمایه تامین مالی نموده‏‌اند نسبت به کل شرکت‏‌‌های این گروه بیشتر از شرکت‏‌‌های موفقی است که از محل وام بانکی تامین مالی نموه اند.

منبع : مقاله روش های تأمین مالی