تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

دنلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

دنلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی

رهبری تحول گرا

رهبری تحول گرا

تمایز فردی و شناسایی گروهی به عنوان مکانیسم‏‌‌های هویت اجتماعی مطرح می‌شوند که ویژگی‏‌‌های هویت جمعی و فردی را منعکس می‌کند، که تاثیرات افتراقی رهبری تحول گرا بر نتایج عملکردی را پی ریزی می‌کند.
این مدل با داده‏‌‌های مربوط به یک نمونه ۲۵۰ کارمندی آزمایش شده و مدیران آنها در پنج بانک در جمهوری خلق چین کار می‌کنند.
علاوه بر این، تمایز فردی ارتباط میان رهبری تحول گرای مبتنی بر فرد و رفتار خلاقانه را میانجی گری می‌کند، درحالی که شناسایی گروهی ارتباط میان رهبری تحول گرای مبتنی بر گروه و OCBs افراد و گروه‏‌ها را میانجی گری می‌کند.
لازمه تغییر و تحولات مستمر سازمانی در محیط‏‌‌های پویا و در حال تغییر امروز، وجود راهبرانی بصیر، راهبردی یا به عبارت روشن تر، رهبران تحول آفرین است.
به دلیل توجه فزاینده به عامل رهبری در ایجاد تحولات و عملکرد سازمانی در سطح دنیا و نقش آن در یادگیری سازمانی، در این تحقیق سعی بر آن شده است که رابطه بین رهبری تحول آفرین و عملکرد سازمانی با نقش تعدیلگری یادگیری سازمانی مورد بررسی قرار گیرد.
شرکتها با نوآوریهای بیشتر، در پاسخگویی به تغییرات محیطی و توسعه تواناییها جهت دستیابی به عملکرد بهتر، موفق‌تر عمل می‎نمایند.
یکی از این عوامل موثر بر نوآوری در سازمان، رهبری می‌باشد.
رهبری تحول گرا در زمان‏‌‌های مورد نیاز برای تغییر، بیشترین کاربرد را دارند.
رهبران تحول گرا دغدغه تحول سازمانها و افراد را دارند و بر کارکنان سازمان و پیروانشان تاثیر بسزایی می‌گذارند تا تعهد آنها را نسبت به چشم انداز سازمان افزایش دهند.

منبع : رهبری تحول گرا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.