روش پژوهش مدل یابی معادلات ساختاری و جامعه آماری شامل تمامی
دانشآموزان دختر متوسطه دوم پایه دوم شهر گرگان مشتمل بر ۲۴۰۰ در سال
تحصیلی ۹۵-۹۶ بوده است.
برای جمع آوری دادهها از مقیاس ناگویی خلقی
تورنتو، مقیاس احساس تنهایی راسل، پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا؛ و
مقیاس کمرویی چیک- بریگز استفاده گردید.
نتایج پژوهش نشان داد که ناگویی
خلقی، هویت اجتماعی و احساس تنهایی به ترتیب ١١/۰، ١۹/۰- و ١۲/۰ اثر
مستقیم بر کمرویی دارا بودند و برازش مدل تایید گردید و بهطور کلی سه متغیر
برون زا توان پیش بینی ۲۴/۰ از متغیر کمرویی را دارا بودند.
با توجه به
اثر بدست آمده میتوان نتیجه گرفت که دانش آموزان کمرو تجاربی در ناگویی
خلقی و احساس تنهایی در این اختلال دارا میباشند و کسب هویت اجتماعی
متناسب میتواند کاهندهی موثری جهت بهبود تعاملات اجتماعی گردد.
حقیقتا
غفلت در رفع مشکلات دانش آموزان و بی توجهی به آنها، خسارات جبران
ناپذیری به بار میآوردو باعث مشکلات و مصایبی خوهد شد که در بررسی آنها
باز به همین نقطه آغاز، یعنی دوران حساس حیات کودکی بر میگردیم.
کمرویی
توجه غیرعادی و مضطربانه به خویشتن در یک موقعیت اجتماعی است که در نتیجه
آن فرد دچار نوعی تنش روانی – عضلانی میشود و زمینه رفتارهای ناسنجیده در
وی فراهم میگردد.
در مقاله حاضر‘ پس از توصیف کم رویی‘ این پدیده از
لحاظ بین فرهنگی و نیز رابطه آن با یکدیگر جلوههای عاطفی و رفتاری مورد
بحث قرار گرفته و سپس از عوامل موثر در پیدایش کمرویی که از جامعه‘
خانواده‘ مدرسه‘ یا رفتار بزرگسالان نشات میگیرد سخن رفته و سرانجام راهها
و شیوههای درمان کمرویی توسط خود فرد کمرو و دیگران پیشنهاد گردیده
است.
کم
رویی یک صفت یا ویژگی ارثی( ژنتیکی) نیست، بلکه اساسا در نتیجه
روابطنادرست بین فردی وسازش نایافتگیهای اجتماعی در مراحل اولیه رشد( در
خانه و مدرسه) پدیدار میگردد.
با این که برخی از روان شناسان نظیر
کتل( cattel) [١۹۸۳ ]بر این عقیدهاند که بعضی افراد با زمینه کم رویی
متولد میشوند، اما باید توجه داشت که بحث درباره زمینه کم رویی و استعداد بیشتر بعضی از کودکان در ابتلا به کم رویی، به معنای ارثی بودن آن، مثل رنگ چشم و پوست نیست.
بدیهی است کودکان کم رو عموما متعلق به والدینی هستند که خودشان کم رویی دارند.
لیکن
این بدان معنی نیست که این قبیل کودکان کم رویی را از طریق ژنهای ناقل
از والدین خود به ارث برده اند، بلکه اساسا بدین معناست که کم رویی را از
آنها یاد گرفته اند.
( ١ )
منبع : مقاله کمرویی
توسعه نظام تامین مالی در یک کشور، یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده، جریانهای سرمایه گذاری داخلی و خارجی میباشد.
مدیران
بنگاههای اقتصادی در عصر حاضر، با توجه به محدودیتهای منابع مالی به
ویزه در عرصه تجارت جهانی و تنگ شدن رقابت، تحت فشار فزایندهای قراردارند
تا هزینههای عملیاتی و بهای تمام شده را کاهش دهند و کم هزینهترین نوع
ساختار سرمایه را برای انجام فعالیتهای شرکت در راستای افزایش ارزش،
پرداخت به موقع بدهی ها، تداوم فعالیت و حضور بیشتر در بازارهای داخلی و
خارجی را دارند که در این میان متغیرهای زیادی در رابطه با روشهای تامین مالی وجود دارد یکی از این متغیرها که نقش بسیار حیاتی دارد نقش و ساختار هییت مدیره است.
برای
این منظور ابتدا شرکتهایی که طی سالهای ١۳۸۲ تا ١۳۸۶ فقط از طریق وام
بانکی و افزایش سرمایه تامین مالی نموده اند، انتخاب و سپس براساس بازده
سالانه، شرکتها به دو گروه شرکت-های موفق یعنی شرکتهایی که بازده
سالانه آنها بیشتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکتهای پذیرفته شده در
بورس اوراق بهادار تهران میباشد و شرکتهای ناموفق یعنی شرکتهایی که
که بازده سالانه آنها کمتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکتهای پذیرفته
شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد، طبقه بندی گردیده اند.
برای
این منظور ابتدا شرکتهایی که طی سالهای ١۳۸۲ تا ١۳۸۶ فقط از طریق وام
بانکی و افزایش سرمایه تامین مالی نموده اند، انتخاب و سپس براساس بازده
سالانه، شرکتها به دو گروه شرکتهای موفق یعنی شرکتهایی که بازده
سالانه آنها بیشتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکتهای پذیرفته شده در
بورس اوراق بهادار تهران میباشد و شرکتهای ناموفق یعنی شرکتهایی که
که بازده سالانه آنها کمتر از میانگین بازده بازار کلیه شرکتهای پذیرفته
شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد، طبقه بندی گردیده اند.
نمونه
مورد بررسی مشتمل بر ۶۲۴ شرکت میباشد که ۹۹ شرکت آن از محل افزایش سرمایه(
۶۷ شرکت موفق و ۳۲ شرکت ناموفق) و ۵۲۵ شرکت از محل وام بانکی تامین مالی
نمودهاند( ١۷۷ شرکت موفق و ۳۴۸ شرکت ناموفق )، نتایج تحقیق نشان میدهد
که بین روشهای تامین مالی و موفقیت و عدم موفقیت شرکتهای پذیرفته شده
در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معنی داری وجود دارد و همچنین افزایش
سرمایه بیشتر از وام بانکی بر موفقیت شرکتها تاثیر دارد به عبارت دیگر
تعداد شرکتهای موفق که از محل افزایش سرمایه تامین مالی نمودهاند نسبت به کل شرکتهای این گروه بیشتر از شرکتهای موفقی است که از محل وام بانکی تامین مالی نموه اند.
منبع : مقاله روش های تأمین مالی
با توجه به هدف تحقیق، ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای، مبانی نظری متغیر مورد نظر و مولفه های آن بررسی گردید و سپس از طریق مصاحبه، دیدگاه افراد جامعه آماری مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن پرسشنامه جدیدی متناسب با فرهنگ بومی طراحی می گردد . همچنین از نظر مدیران و مهندسان شرکت صاایران، بین هر چهار بعد اصلی مدل فرهنگ سازمانی دنیسون با یادگیری سازمانی، به ترتیب 0/63 و 0/61 همبستگی و رابطه مثبت و معنا دار وجود دارد. این پژوهش با هدف آگاهی از وضعیت فرآیند یادگیری سازمانی کارکنان بانک های شهرستان دورود به روش پیمایشی- توصیفی به انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش شامل 321 نفر از کارکنان بانک های مورد مطالعه است که تعداد175 نفر از آنان براساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است.برای سازمانهای یادگیرنده و یادگیری سازمانی تعاریف، ویژگیها و مدلهای مختلفی پیشنهاد و ارایه شده است که هر چند در ظاهر متفاوت هستند اما در نهایت به سر چشمه واحدی مربوط میشوند.
در
این نوشته استخوان بندی مدل براساس مفاهیم مطرح شده توسط «اندرو مایو» بنا
نهاده شده اما از سایر مفاهیم نیز در توسعه و غنای چهارچوب ایشان استفاده
گردیده است.
در مطالب عرضه شده، ابتدا تعریف و ویژگیهای سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی
ارایه شده و سپس چند عامل اصلی و پایهای مدل سازمان یادگیرنده و یادگیری
سازمانی به صورت خلاصه معرفی شدهاند. جهت تکمیل مباحث، دیدگاه دو متفکر و
بنیانگذار معروف در این زمینه (کریس آرگریس و پیتر سنگه) در زمینه انواع و
روشهای یادگیری نیز اضافه شده است.
منبع : مقاله یادگیری سازمانی
با سلام
سری اول لیست جدیدترین مطالب و مقاله و تحقیق های منتشر شده جهت استفاده در پروژه و مقاله های کارشناسی و کارشناسی ارشد که دارای بهترین و به روز ترین منابع می باشد آماده شد . امیدوارم که برای شما دوستان مفید باشد
با تشکر
هدف مطالعه حاضر، بررسی میزان وجدان کاری کارکنان ادارات دولتی شهر تهران و یاسوج و مطالعه عوامل سازمانی مؤثر بر آن است. مطالعه حاضر با استناد به نظریههای پارسونز، دورکیم، کوهن، مازلو و هومنز و با هدف پاسخگویی به اینکه میزان وجدان کاری در بین کارکنان ادارات دولتی مورد نظر (استانداری، فرمانداری و شهرداری) در چه حدی است و عوامل مؤثر بر این مقوله کدامند؟ انجام گرفته است. چندی است اصطلاح (وجدان کاری) به فرهنگ اداری کشور راه یافته و مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفته است اما تا به حال گام های اساسی در جهت شناسایی و اعمال حاکمیت وجدان کاری در جامعه برداشته نشده است. چندی است اصطلاح «وجدان کاری» به فرهنگ اداری کشور راه یافته و مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفته است اما تا به حال گام های اساسی در جهت شناسایی و اعمال حاکمیت وجدان کاری در جامعه برداشته نشده است.
سازمانها و مؤسسات برای افزایش بهرهوری عملکرد، رضایت شغلی، تعهد کاری، انگیزش شغلی، وجدان کاری، و برعکس، کاهش بیانگیزگی، افسردگی شغلی، غیبت از کار، ترک کار و اخراج کارکنان از روشهای مختلفی استفاده میکنند تا کارکنان خود را برای انجام بهتر وظایف و مسئولیتها در سطحی رضایتبخش نگه دارند. به اعتقاد بنت و دورکین1 (2000)، الیزور و کالوسکی2 (2001)؛ لمونز و جونز3 (2001)؛ سینگ، گوپتا و ونوگوپال4 (2008) توجه به وجدان کاری در هر سازمان باید اولویت آن سازمان باشد و انجام مطالعه پیرامون وجدان کاری یک ضرورت است، زیرا هم عوامل فردی و هم سیستم اجتماعی یک سازمان در تعامل با یکدیگر، بر وجدان کاری مؤثرند.
منبع : مقاله وجدان کاری